Identyfikacja wizualna firmy

Co to jest identyfikacja wizualna firmy? Odpowiedź jest stosunkowa prosta. Identyfikacja wizualna firmy jest narzędziem, który służy do kreowania własnego, unikalnego wizerunku danej firmy na rynku.

Za jej pomocą nasza marka, produkt lub usługa którą świadczymy będzie nie tylko lepiej kojarzona z marką, ale również powinna przynieść lepsze efekty sprzedażowe. Identyfikacja wizualna firmy to pewien zestaw symboli stosowanych w celu wykształcenia „rozpoznawalności” i wyróżnienia marki wśród konkurencji w branży.

Fundamentem będącym najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest bez wątpienia jej logo, zwane również logotypem lub znakiem firmowym. Głównym zadaniem firmowego logo jest prezentacja marki i utożsamienie jej z określoną branżą. Nie ulega wątpliwości, że jeżeli logo wyróżnia się na rynku, rośnie popularność samej firmy.

Logo firmy sprawia również, że marka staje się łatwa do zapamiętania, co pomaga przy pozyskaniu dobrych opinii ze strony konsumentów. To z kolei przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorcy. Dobry logotyp to taki, który łączy cechy i skojarzenia ukryte w znaku firmowym. Unikalne, dobrze zaprojektowane logo powinno więc zawierać:

  • ładną, przejrzystą grafikę
  • odpowiednią kolorystykę
  • skojarzenie branżowe firmy umożliwiające powiązanie działalności i cech marki